Ja die moeten ook betalen voor hun energie dat zijn dus gewoon kosten voor ze. De vervoerder, die jaarlijks 1.200.000.000 kWh (1,2 terawatt) aan energie gebruikt
Toegevoegd op 19 april 2019 20:27: bron
5 jaar geleden
Cryofiel
5 jaar geleden
Da's geen terawatt (dat zou een gigantisch hoog vermogen zijn), maar terawattuur (een hoeveelheid energie).
ronron1212
5 jaar geleden
@Cryofiel in de link
https://www.ns.nl/over-ns/duurzaamheid/energie/groene-stroom.html
Hoeveel NS precies betaalt voor zijn stroom is niet makkelijk te achterhalen. NS koopt in via VIVENS (Verenigd Inkoop en Verbruik van Energie op het Nederlandse Spoorwegnet) voor circa 22 eurocent per kWh. Dat is blijkbaar (grotendeels) groene stroom van Eneco. Het gaat om 1,2 TWh (1,2 miljard kWh) voor NS en 1,4 TWh voor alle spoorvervoerders in NL.
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Vanwaar de min?