tot wanneer kan je nog betalen in de bus?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K
SimonV
6 jaar geleden
Bij veel vervoersbedrijven kan het al niet meer.
Zie voor overzicht:
https://9292.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/overzicht-cashloos-reizen-in-het-ov
LeonardN
6 jaar geleden
Wat kan al niet meer? Je kan nog steeds een kaartje betalen zover ik lees.
SimonV
6 jaar geleden
Ik vul 'contant' betalen in, maar kan het mis hebben.
LeonardN
6 jaar geleden
Dat lijkt me nogal van uiterst belang omdat te melden, zowel in de vraag als in een antwoord. Anders gaan mensen straks het idee krijgen dat je straks enkel met OV-pas kan reizen.
AnnBoo8146
6 jaar geleden
Je moet wat specifieker zijn met je vraag. Ten eerste over welke busmaatschappij(en) gaat het, maar ook in welke vervoersregio. De afspraken hierover verschillen per busmaatschappij en in sommige vervoersregio's zijn ook afspraken gemaakt.
Daarnaast wil je betalen bij de chauffeur, of wil je kunnen betalen via een automaat? Ook dit verschilt per voervoersmaatschappij.

Antwoorden (1)

Per 1 januari niet meer in de bussen van arriva
Na 2018 net meer bij Syntus, bij U-OV kun je nog wel losse kaartjes kopen
6 jaar geleden
LeonardN
6 jaar geleden
Plaats reactie
Je kan per 1 januari nog steeds kaartjes kopen door te betalen: Vanaf 1 januari 2018 zijn alle voorbereidingen bij Arriva klaar om over te stappen naar cashloos betalen. Alle bussen beschikken dan over een nieuw betaalsysteem waarmee je kaartjes kunt >>betalen<< met pin, contactloos of credircard. "bij U-OV kun je nog wel losse kaartjes kopen"
Min dus. Dat kan bij Arriva dus ook nog steeds na 18 januari.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
marjolein55, in ieder geval vanaf 1 april 2018 alleen nog reizen met OV-chipkaart en betaalpas in de bussen van Arriva (maar ja, 1 april ?? )
https://www.rover.nl/nieuws-afdeling-limburg/item/vanaf-1-april-alleen-nog-reizen-met-ov-chipkaart-en-betaalpas-in-de-bussen-van-arriva