Kun je nog steeds kaartjes kopen in de bus?

ik moet binnenkort met de bus reizen (wat ik normaal bijna nooit doe) en vraag mij nu dus af of je in de bus zelf nog een kaartje kan kopen????
en nog een tweede vraagje zijn strippenkaarten nog steeds geldig?!?!?!?!?!?!?!?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ja, in alle bussen zijn nog kaartjes te koop. Die zijn vaak veel prijziger dan wanneer je een chipkaart zou hebben maar ja... Meestal ligt het rond de € 3,- buiten het daltarief.

De strippenkaarten worden langzaam uitgebannen. In Rotterdam zijn ze er inmiddels helemaal vanaf maar in de omgeving en de meeste andere gemeenten in Nederland kan je je strippenkaart nog gewoon gebruiken.

Mijn antwoord geldt voor de bus. Zodra je met bijvoorbeeld de Metro gaat is je strippenkaart soms (in ieder geval in Rotterdam) al niet meer geldig!

Goede reis!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hartelijk bedankt:P

Andere antwoorden (2)

In bepaalde steden is de OV chipkaart volledig ingevoerd (volgens mij rotterdam en misschien nog wel meer steden), maar over het algemeen kun je nog wel een kaartje kopen of met de strippenkaart reizen. Ze verkopen ze nog, dus kan je ze ook nog gebruiken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij zij n ernog steeds kaartjes te koop in de bus