Hallo, ik wil graag samen met mijn vriend met het openbaarvervoer naar bobbenjaanland, ik kom van Vlissingen. weet iemand hoe we daar naartoe kunnen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (2)

Neem de intercity van Vlissingen naar station Roosendaal
Neem de stoptrein van Roosendaal naar Antwerpen Centraal
Neem de trein van Antwerpen Centraal naar Herentals
Neem bus 215 richting “Lichtaart” tot aan de parking van Bobbejaanland
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je reist per (in Zeeland overal stoppende) IC trein Vlissingen – Roosendaal.
Check daar uit en koop je Belgische treinbiljet ofwel bij de bij instappen ingelichte conducteur in de trein (kan zonder boordtoeslag!), ofwel aan de speciale Belgische treinbiljettenautomaat (kaartautomaat) in de stationshal (en misschien bij het loket).

Stap in de IC-trein naar Antwerpen Centraal, (en er rijdt ook een stoptrein daarheen), en stap daar over in de trein richting Herentals.
Antwerpen is een station met meerdere treinverdiepingen en roltrappen. Je kunt eventueel ook pas in het volgende station, Antwerpen-Berchem, overstappen (minder ingewikkeld station). Maar in Centraal staat je trein al enige tijd voor het vertrek gereed, en dat is ook wel gemakkelijk.

Vanaf Station Herentals rijdt bus 215 van de Vlaamse OV-maatschappij De Lijn, richting Lichtaart. Uitstappen bij halte “Bobbejaanland” (rittijd ongeveer 10 min).

Er bestaat een gecombineerd biljet voor de Belgische treinreis, én de bus, én de toegang tot Bobbejaanland: http://www.belgianrail.be/nl/vrije-tijd/b-dagtrips/pretparken-avontuur/bobbejaanland.aspx
Voor een aantal dagtrips kun je zo’n B-Dagtrip biljet vooraf online kopen, maar die online aankoop bestaat helaas niet voor Bobbejaanland. http://www.belgianrail.be/nl/klantendienst/waar-biljetten-kopen/aankoopmogelijkheden.aspx . Wel zou je dat dan aan het loket en aan de NMBS-automaat in Roosendaal moeten kunnen kopen, want die speciale automaat werkt met de voorwaarden alsof hij over de grens in België staat. Ik raad je aan te checken of het loket in Roosendaal je deze B-Dagtrip kan verkopen, om verrassingen te voorkomen.

En nu komt de clou: om het prijsvoordeel van een goedkopere treinreis en met de toegangsprijs voor Bobbejaanland én busreisje Herentals – Bobbejaanland gecombineerd biljet over een langere afstand te hebben, zou je gezien je woonplaats meteen met de pont naar Breskens over kunnen steken en vandaar Connexxion bus 42 naar Brugge nemen (Vlissingen – Breskens – Brugge kost bij elkaar € 6,36), en dan in Brugge al meteen de Belgische trein nemen. Dan moet je dáár het B-Dagtrip biljet kopen.
Als ik nu op de NMBS website probeer om de Dagtrip-prijs voor je uit te vinden, lukt dat echter niet, want de Dagtrip naar Bobbejaanland is nu eenmaal niet online te koop! Dus voor dat detail moet je nog even achter de pc gaan zitten, en misschien opbellen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Treinreis door België wordt dan Brugge - Antwerpen (overstap) - Herentals.
Bordensteker
7 jaar geleden
Bordensteker
7 jaar geleden
Even nog wat nazorg verlenen. Standaardtoegangsprijs Bobbejaanland is blijkbaar € 35 per persoon. En zelfs € 37 voor een volledig flexibel ticket.
Afhankelijk van de datum en de verwachte drukte op die dag kunnen kortingen vertoond worden op de website van Bobbejaanland: https://tickets.bobbejaanland.be/funnel/orderflow?execution=e2s1&returnUrl=http%3A%2F%2Fwww.bobbejaanland.be%2F&showOtherTickets=1&park=BJL&JUN0=0&ADU0=2&lang=nl_BE Maar een gecombineerd B-Dagtripbiljet is dus al gauw aantrekkelijk! Bij nader inzien kon ik op http://www.belgianrail.be/nl/vrije-tijd/b-dagtrips/pretparken-avontuur/bobbejaanland.aspx zonder online aankoop) toch wel de Dagtripprijs zien vanaf Brugge, en die bedraagt € 37,90 , en dan heb je dus alle trein + Belgische bus + toegang bij elkaar.
Je boft dat je vanuit Vlissingen België kunt zien liggen!
Roosendaal ingeven als vertrekstation lukt niet, en vanaf het Belgische Essen betaal je óók die € 37,90 p.p. Je krijgt de Belgische treinreis helemaal vanaf Brugge dus op een koopje. Een gewoon doordeweeks retourtje Brugge – Herentals kost al € 39 p.p. (beetje moeizaam zoeken, maar toch gevonden), en dan komt de bus naar het park en de toegang er nog bij.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Bordensteker topantwoord!
Bordensteker
7 jaar geleden
Nadere informatie leert dat je beter alleen de Westerscheldeferry met de OV-Chipkaart kunt betalen. Bij aankomst in Breskens dus uitchecken en dan in de bus voor € 6 enkele reis het speciaal aparte kaartje Breskens – Brugge kopen. Idem op de terugreis. De OV-Chipkaart geldt hier namelijk niet de grens over.
http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_42_Brugge_Station_-_Breskens_Veerhaven
De dienstuitvoering van deze buslijn 42 gebeurt door Connexxion en De Lijn samen. Twee van de drie ritten is het een bus van Connexxion, en de overige ritten een van De Lijn. Wat de kale treinreisprijs via Roosendaal betreft: voor de NS trein Vlissingen – Roosendaal ben je van je OV-Chipkaart € 27 retour kwijt (2 x enkele reis). Dan moet je dus in Roosendaal nog bij het loket of de speciale automaat aankloppen of de conducteur in de trein verwittigen dat je nog met hem dient af te rekenen.
En als je in één keer vanaf Vlissingen tot over de grens wilt betalen, dan moet je bij NS International zijn. Maar die rekent € 36 voor een internationaal retour van Vlissingen tot net over de grens in Essen, en het bedrag voor een NS International retour van Vlissingen via Roosendaal en Antwerpen helemaal tot in Herentals is € 60,80. Tweede klasse hoor. Geen pretprijs en geen pretpark. (Wie niet van een kouwe kermis thuis wil komen, moet dus om te beginnen niet figuurlijk maar zuiver letterlijk het schip ingaan!)