Er bestaat een speciale eenheid die bij treinongelukken de zaken weer opruimt. Wordt dit door bedrijven gedaan of door de NS zelf?

Waar moet men hiervoor solliciteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Volgens mij worden hiervoor gewoon opruimingsdiensten ingehuurd. Treinongelukken gebeuren immers niet elke dag, en om nou een berg mensen aan te nemen die alleen voor dit soort dingen in actie komen, dat zou zonde zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadat een sporenonderzoek is gedaan wordt er in samenspraak met de spoorwegpolitie (KLPD) in opdracht van de NS door een ingehuurd bedrijf (contractbasis) eea opgeruimd.
Dit gebeurt zowel bij materieele zaken als ook bij eventueel overleden personen.
Afhankelijk van wat voor soort ongeval/ontsporing zal het opruimen altijd plaatsvinden onder supervisie van het KLPD/NS, Als er geen extra materiaal nodig is kan de NS ook zelf zaken opruimen.
Overigens is deze dienst onderdeel van Nedtrain.
Ik vond nog een link met een redelijk fotoalbum vwb materiaal van die ongevallendienst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In eerste instantie komt de ongevallen dienst van de NS zelf.
Dat zijn enigzins op brandweerauto lijkende voertuigen die ook de rails op kunnen.

Het opruimen van doden gebeurt afhankelijk van hoe het lijke r aan toe is door het uitvaartbedrijf of als het overal ligt door ambulance en NS en soms politie.
Deze delen gaan altijd ter autopsie daar het een onnatuurlijke dood is.
Schade aan de trein is voor de NS/nedtrain
Voertuigen etc gaat via berger.

De trein gaat naar een specifieke werkplaats waar men de trein afschermt en zal reinigen.

Ik zou bij nedtrain of prorail informeren daar zij het materiaal en rail onderhoud beheer doen.
De NS rijdt alleen treinen