Ik heb geen recht meer op mijn studenten OV kan ik ermee blijven reizen?

Ik heb vanaf 1 mei geen recht meer op mijn studenten OV en ik moet dit dus stop zetten. Als ik dit niet doe kost mij dit 194 euro per maand. Mijn vraag is eigenlijk: Als ik mijn studenten week OV niet stopzet en de 194 euro per maand betaal kan ik dan nog wel onbeperkt reizen? Dit is namelijk nog altijd goedkoper dan een normaal NS abonnement.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als er word aangegeven dat je na de periode dat je geen recht meer hebt op het gratis vervoer en dat je daarna €194,- in de maand moet betalen zal dat worden voorgezet tot je het zelf stop zet.
ronron1212
9 jaar geleden
Dat bedrag is een boete en de overige kosten zul je dus ook nog moeten betalen

Antwoorden (2)

Je mag met je pas blijven reizen maar hiervoor betaal je de gebruikelijke kozten die iemand zonder studenten ov ook betaalt. Het bedrag wat het kost als je je ov niet stopzet is een boete dus dit bedrag komt bovenop de door jou gemaakte reiskosten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, als je daarnaast maar een geldig vervoersbewijs aanschaft, dan kun je die kaart wel meenemen.

Je hebt officieel geen recht meer op die kaart, dit houdt dus in dat je illegaal bezig bent. Die 194 euro die je per maand moet betalen zal dus een boete zijn, wat niet inhoud dat je dat gewoon als abonnementskosten kunt rekenen.

Mocht je te lang door blijven gaan, dan kan de DUO een deurwaarder op je afsturen en dat wil je ook niet.

Reis je trouwens altijd in daluren of in spitsuren? Mocht je in de daluren kunnen reizen, dan kun je voordeliger een daluren-abonnement nemen, dat kost 99 euro per maand.
https://www.ns.nl/producten/abonnementen