Waarvoor worden de elektrische (?) auto's gebruikt die bij Utrecht CS staan?

Bij station Utrecht CS, net aan de andere kant van het busstation aan de centrumzijde, vlak bij het grote NS-gebouw, staan vaak één of meer kleine elektrische (?) auto's geparkeerd. Ze hebben allemaal dezelfde kleuren: geel, wit en lichtgrijs. Er staat U-OV op.

Waarvoor worden deze auto's gebruikt?

Toegevoegd na 5 minuten:

Ze staan nabij de hoek van de Laan van Puntenburg en het Moreelsepark.

Toegevoegd na 8 minuten:

Ik heb een plaatje van Google Maps toegevoegd. De auto's zijn daar niet te zien, de lokatie wel: als ze er staan, staan ze bij de vrouw in het wit, net achter de betonnen afscheiding.

Picture for question
Cryofiel
9 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een vermoeden dat deze voor onderling vervoer (ter aflossing) van chauffeurs worden gebruikt. Dit om reden dat je ze ook tegenkomt op westraven en de remise in Utrecht.

Het beste antwoord

Het is een personeelswagen van QBuzz.

Toegevoegd na 1 uur:
Qbuzz bezit ongeveer tien van deze POD-auto's om het personeel op te halen (POD= Personeel Ophaal Dienst).
SimonV
9 jaar geleden
Cryofiel
9 jaar geleden
Dat is inderdaad het autootje dat ik bedoel. Maar hoe weet je dat het een personeelswagen is? Voor zover ik kan zien is het alleen de fotograaf die dat als bijschrift heeft geplaatst, maar wie zegt dat die fotograaf het bij het juiste eind heeft?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi antwoord. Ik dacht hetzelfde. +
Cryofiel
9 jaar geleden
Ik weet niet helemaal zeker of die Smarts ook de POD-voertuigen zijn. Op de site staat dat Qbuzz ongeveer tien POD-voertuigen heeft, EN dat ze Smarts hebben - er staat niet dat die Smarts de POD-voertuigen zijn.