Op het station kan je bij het kaartjes automaat een "eenmalige ov" kopen dit zijn in principe gewoon losse kaartjes waar een bepaald bedrag staat waarmee je een bepaald aantal keer kan reizen, dit is vaak wel duurder dan met een normale ov. Tevens kan je een anonieme ov chip kopen, deze zijn te koop op grote stations en bij winkels zoals de bruna, deze weken in principe hetzelfde als een gewone ov kaart alleen is het niet mogelijk om hier een abonnement op te laten zetten. De kosten van een anonieme ov chip kaart zijn 5 euro.

Toegevoegd na 46 seconden:
Weken is werken ^^
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Je kunt 'm gewoon thuis kopen:
https://www.ns.nl/eticket/ticket
Jaspro101
9 jaar geleden
Op een anonieme ov chipkaart moet je wel eerst 20 euro erop zetten, dan moet je nog geld erop zetten om te reizen. Dit heb je dan weer niet bij een eenmalige ov
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een anonieme ov kan je vaker gebruiken een eenmalige niet
Bordensteker
9 jaar geleden
M.b.t. de informatie van de persoon1die1alles1weet: de aankoopprijs van de (lege) anonieme OV-Chipkaart is geen € 5,00, maar € 7,50.
Bij aankoop aan de balie van een OV-bedrijf kan voorts nog een toeslag worden gevraagd.
https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/uitleg-anonieme-ovchipkaart/ En de eenmalige is net zoals vroeger het papieren kaartje (ook uit de automaat) een kaart waar de gevraagde reis al op staat afgedrukt, maar je moet er wel mee in- en uitchecken. Om in- en uit te kunnen checken zit er een chip in, en daarom is de kaart € 1,00 duurder dan het zuivere reisbedrag (enkele reis of retour). Een andere reis kun je er niet mee maken. De verwarring over een en ander is overigens deels door NS zelf veroorzaakt.
SimonV
9 jaar geleden
Je kunt het kaartje ook hier printen:
https://www.b-europe.com/Reizen/Kopen/Treintickets?utm_source=tradetracker&utm_medium=affiliate&network=tradetracker Ben je een paar dubbeltjes goedkoper uit in vergelijking met NS.
Je kunt ook naar de site van de NS gaan en een E-ticket kopen en uitprinten.