Is mijn meereiskaartje van de NS ongeldig geworden door per ongeluk dubbel inchecken in een RET tram?

Ik heb laatst een meereiskaartje van iemand gekregen waarmee ik met hem gratis twee keer kan meereizen. Nu had ik die nog in mijn portemonnee zitten en toen ik met mijn gewone OV chipkaart incheckte in een RET tram werd verscheen er Foutmelding 38 op het scherm. Op de OV chipkaart werd wel ingecheckt. Dus nu ben ik bang dat die meereiskaart ook ingecheckt is.

Ik had eens eerder twee chipkaarten in mijn portemonnee gehad en toen ik daarmee in de tram incheckte werden beide kaarten tegelijkertijd ingecheckt. Echter op de tweede kaart kon ik niet uitchecken toen ik de tram verliet ondanks dat er 4 euro afgeschreven was. Ik heb die kaart toen maar weggegooid omdat er door deze fout een negatief saldo op kwam en ik geen zin had dit aan te vullen. Het was ook een kaart van mijn vorige werk waar ik toen niet meer werkte.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Op het meereiskaartje van de Spoordeelweken staan alleen twee vrije reisdagen voor de trein. Die kun je alleen inchecken bij een paal van NS (of andere treinvervoerder). De RET paal kan die kaart dus niet inchecken.

De foutmelding op de display was het feit dat er meerdere chipkaarten tegelijk werden gedetecteerd. Deze melding komt ook wel eens voor als je bankpassen in je portemonnee hebt zitten die een NFC chip hebben (voor contactloos betalen).