Tot en met 8 juli kun je aan de kaartautomaat of balie/loket nog een "gewoon" papieren treinkaartje kopen. Vanaf 9 juli koop je nog steeds aan de automaat of de balie/loket een enkele reis Almere - Schiphol, alleen zit er in dit kaartje dan ook een chip waarmee je kunt (moet) in- en uitchecken.

Je hoeft dus niet op zoek naar een speciaal kaartje. Dat krijg je vanzelf uit de automaat of aan het loket.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zie reacties hierboven

Andere antwoorden (1)

Dit gaat helaas niet lukken.

De wegwerp-OV-chipkaart is alleen in gebruik bij 2 vervoersbedrijven: RET Rotterdam en GVB in Amsterdam.

Deze twee vervoersbedrijven rijden alleen in en rond hun stad, en niet tussen Almere en Amsterdam Schiphol.

Toegevoegd na 31 minuten:
Mijn excuses, mijn bron is waarschijnlijk verouderd. Het kan nu op meerder plekken. Zie de eerste reactie voor het juiste antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op de site van de ns staat dat er tot 9 juli nog de papieren kaartjes te koop zijn en daarna alleen nog maar de eenmalige chipkaarten. Voor de mensen die weinig reizen en een gewone (persoonlijke) chipkaart niet rendabel is. De eenmalige chipkaarten zijn al op een aantal stations te koop.
Kijk voor meer info op www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/kaartkeuze/eenmalige-chipkaart.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke, bedankt voor de correctie! Blijkbaar is mijn bron verouderd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb uw middelste link bekeken. De laatste info die ik er op vond was van april dit jaar. Je zou toch denken dat als er weer nieuwe info is op ov gebied dat ze die aanpassen. Kennelijk is dat niet gebeurd. Op zich was het wel een goeie link denk ik.