hoelang kan ik mijn fiets op het station in de fietsenstalling zetten?

Zoals de vraag luid: '' hoelang kan ik mijn fiets op het station zetten? ''
Ik bedoel dus in de fietsenstalling.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17.5K

Het beste antwoord

Op het perron staat nooit een fietsenstalling. Dat zou veel te gevaarlijk zijn i.v.m. met in- en uitstappende treinreizigers.

Hoe lang je je fiets op het station in de stalling mag zetten hangt van de gemeente af. Er zijn gemeenten waar je 'm een maand kunt parkeren zonder 'm tussentijds te verwijderen maar ook waar slechts een termijn van 14 dagen geldt voor de gemeente 'm verwijdert. Dat zal vooral het geval zijn in stallingen waar te weinig plaats is. Dan nemen 'weesfietsen' ruimte in beslag die nuttiger besteed kan worden.
Computoon
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het om de onbewaakte stalling gaat, maximaal 21 dagen. Daarna mag de gemeente samen met Prorail de fiets verwijderen. Afhankelijk van hoe druk de stalling is beslissen de gemeente en Prorail over hoe vaak weesfietsen worden verwijderd (dus na 21 dagen al of na langere tijd).

Er zijn ook stallingen met een bewaakte stalling. Er zijn er die continu bemand zijn en stallingen die je met je chipknip moet binnen gaan. In de stallingen die continu bemand zijn krijg je een bonnetje aan je fiets waarop te zien is wanneer je je fiets hebt neergezet. Als je je fiets niet ophaalt zal na enkele dagen de beheerder de fiets apart zetten en kan na een bepaalde periode (vaak 3 maanden) je fiets verkocht worden. In stallingen waar je met een chipknip naar binnen gaat zit geen bonnetje aan je fiets maar zal de beheerder na enige tijd toch wel zien welke fiets al langer binnen staat zonder opgehaald te worden. Daarna zal dezelfde procedure worden gestart.

Uitzondering is als je een maand- of jaarabonnement neemt, dan mag je je fiets zolang het abonnement loopt binnen laten staan.

Tot slot zijn er op een aantal stations ook nog fietskluizen te huur (bij kleinere stations zonder bewaakte fietsenstalling). Hier mag je je fiets net zolang in laten staan als je abonnement loopt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
todat dat die gestolen wordt