kan een kind op haar ovchipkaart op railrunnertarief reizen?

Als mijn dochter op haar eigen persoonlijke ov chipkaart gaat reizen, en ze voegt vooraf aan haar reis met mij, het product railrunner aan haar chipkaart toe in het automaat, en ze loopt daarna naar de poortjes en checkt in; wordt dan alleen de railrunner berekend, of rekent hij toch het normale (volwassen) tarief en kan ik beter een papieren railrunner kopen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik was in de veronderstelling dat een kind met saldo op de ovchipkaart, daarmee de railrunner kon betalen; dat is niet zo. Je kunt een railrunner toevoegen aan de ovchipkaart, je betaald de 2,50 apart via het automaat, en vervolgens kan je kind in- en uitchecken en reizen op de railrunner. Het saldotegoed op de ovchipkaart bij een kind wordt (zolang die samen reist met een volwassene) voornamelijk gebruikt voor bus en metro. Trein (= railrunner t/m 11 jaar) kun je wel toevoegen om mee te reizen, maar die betaal je apart.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
Amadea
10 jaar geleden
Hoe oud is zij dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8 jaar

Het beste antwoord

De Railrunner is kinderen van 4 t/m 11 jaar die reizen onder begeleiding van een volwassene (minimaal 18 jaar). Hij is verkrijgbaar als papieren kaartje, maar kan ook geladen worden op een OV-chipkaart. Deze is net als de papieren Railrunner geldig bij NS en in de treinen van Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia.

De Railrunner is bij de automaat van alle hiervoor genoemde vervoerders op de OV-chipkaart van het kind laden. Vervolgens check je met die OV-chipkaart in en uit.

Kinderen van 4 t/m 11 jaar die alleen reizen kunnen geen gebruik maken van een Railrunnerkaartje. Ze mogen wel reizen met een los kortingskaartje en ontvangen dan 40% korting op hun reis. Zij hebben hiervoor geen abonnement nodig.

Toegevoegd na 4 minuten:
is kinderen = is voor kinderen

Het maakt in prijs dus niet uit of je een papieren of digitale Railrunner koopt.
Amadea