Mag/kan ik camarabeelden inzien van een Arriva-bus om te zien wat er met mijn vergeten rugtas is gebeurd?

Onlangs ben ik mijn rugtas met voor mij waardevolle inhoud vergeten in een bus van Arriva. Al 20 minuten na het vergeten heb ik contact opgenomen met de klantenservice van Arriva, maar zij konden/wilden mij niet verder helpen dan een formulier in te vullen voor verloren/gevonden voorwerpen. Ik weet nog exact de datum, tijd, buslijn, aankomsttijd, aankomstplaats, eindbestemming etc. van de bus, en ik weet dat er camera's in deze bus hingen. Ik ben zéér benieuwd wat er met mijn eigendom is gebeurd, iets dat geregistreerd is door de camera's. Wat is mijn recht om deze beelden al dan niet in te zien?

Nb. Dit heb ik nog niet gevraagd aan Arriva, maar gezien de gebrekkige service van de klantenservice, ga ik er niet vanuit dat men met mij mee wil denken, laat staan dat de beelden bekeken zullen worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

Jij mag in ieder geval niet die beelden inzien, dit heeft te maken met het recht op privacy van de andere reizigers. Aangifte bij de politie zit er ook niet in, aangezien die niet aan vermissing doen.

Je kan hier even kijken of je rugzak gevonden is: https://www.verlorenofgevonden.nl/gevonden-voorwerpen