kun je met een dagkaart van de metro reizen.naar andere steden?

Hallo,

Dan heb ik het over de Rotterdam-Denhaag lijn. Of kun je alleen binnen een stad met een dagkaart reizen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.8K

Het beste antwoord

Een dagkaart van de RET in Rotterdam is geldig in alle bussen, trams en metro’s van de RET, maar niet in de BOB-bus en ook niet bij andere OV-bedrijven. Je kunt die dag onbeperkt reizen in bussen, trams en metro’s van de RET. Overstappen is toegestaan. De geldigheid gaat in zodra je met de ov-chipkaart waarop je de dagkaart hebt geladen incheckt. Vervolgens kan je ermee reizen tot uiterlijk 4.00 uur in de aansluitende nacht.

Een dagkaart van de HTM in Den Haag is geldig in Den Haag, Zoetermeer en Delft. Je kunt ermee reizen op alle HTM tram- en RandstadRail-lijnen en de buslijnen van HTMbuzz (met uitzondering van HTM nachtbuzz). Het is een wegwerpchipkaart waarmee je moet in- en uitchecken in elke bus of tram. Je kunt reizen op de dag van de eerste incheck tot het einde van de ov-dienst van die dag.

Alleen met een regio-abonnement kun je van Rotterdam naar Den Haag reizen, maar dat betreft een maand- of jaarkaart. De dagkaarten zijn elk alleen in het eigen gebied van de vervoerder geldig.
Amadea