Rijden er ergens op de wereld nog stoomtreinen via een normale dienstregeling?

Geen museumlijntjes dus.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Voor goederenvervoer worden ze op veel plaatsen nog steeds gebruikt. Sowieso in Botswana, maar ik neem aan dat ze in meer landen nog steeds gebruikt worden.
Ze zijn betrouwbaar, en steenkool is een goedkope brandstof die makkelijk op te slaan is.

Toegevoegd na 5 minuten:
Hoppa; ook een bron erbij; naast Botswana worden er nog stoomtreinen gebruikt in Noord Korea, China, Rusland, Oekraïne, Bosnië, Servië, Australië en ongetwijfeld op nog veel meer plaatsen om de redenen die ik hierboven al noemde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank voor je antwoord.

Andere antwoorden (2)

Volgens mij nog in o.a Pakistan, India en Bangla-desh.
Heb het eens op internet gezien/gelezen weet alleen niet meer waar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ben zelf onlangs door de Duitse Harz gereden met de Brockenbahn. Een bijzonder leuk smalspoortraject met een normale dienstregeling. Uiteraard wordt het door veel toeristen gebruikt, maar het is een serieus vervoermiddel in de Harz.