Wanneer betaal je wel en niet toeslag met de Intercity Direct van Breda naar Amsterdam?

Ik wil aanstaande zondag met de Intercity Direct van Breda naar Amsterdam. Ik heb een kortingsretourkaartje gekocht van 19 euro van Delifrance, maar er staat in de voorwaarden 'met toeslag geldig in Intercity Direct tussen Schiphol en Rotterdam' en de Intercity Breda naar Amsterdam maakt twee stops in Rotterdam en Schiphol. Moet ik dan wel toeslag betalen? En zoja, hoe? In de trein?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
34.7K

Het beste antwoord

Tussen Breda en Rotterdam en Rotterdam Breda is het toeslagvrij.
Evenals Schiphol-Amsterdam Centraal Amsterdam Centraal-Schiphol.
Tussen Rotterdam en Schiphol en Schiphol is het wel toeslag.

Toeslag kun je kopen in de kaartautomaat. Je hebt ook een toeslagzuil maar daar moet je gebruik maken van de OV chipkaart en dat gebruik je in dit geval niet.

Toeslag 2e klas kost: € 2,30.
Toeslag 1e klas kost: € 3,00.

Toegevoegd na 14 minuten:
Moet Schiphol-Rotterdam zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee de tarieven zijn altijd hetzelfde ;)

Andere antwoorden (1)

"Naast uw NS-vervoerbewijs betaalt u een Toeslag wanneer het traject Schiphol-Rotterdam deel uitmaakt van uw reis met de Intercity direct. U betaalt geen Toeslag meer voor uw reis met de Intercity direct tussen Rotterdam en Breda. Tussen Amsterdam en Schiphol reist u al langer zonder Toeslag. U hoeft dus alleen nog maar een Toeslag te kopen tussen Schiphol en Rotterdam."

Hoe je die toeslag 'aanschaft'?
* Met de Toeslagzuil op het station:
"1.Vertrek: Op uw vertrekstation checkt u in bij NS.
2.Toeslag kopen: Houd op het vertrekperron uw OV-chipkaart voor de lezer van de Toeslagzuil.
3. Reizen: U reist met de Intercity direct
4. Aankomst: Op uw eindbestemming checkt u uit bij NS."

of

2. "Het blijft natuurlijk ook mogelijk om uw Toeslag bij de NS-kaartautomaten, aan de balie of online aan te schaffen."
Computoon