Hoe werkt een 72 urenpas openbaar vervoerskaart?

Ik ben aan het zoeken naar een ov kaart in praag, nu kreeg ik het volgende te zien. Er zijn 4 soorten kaartjes

30 minuten geldig – 24 CZK (€0,80)
90 minuten geldig - 32 CZK (€1,20)
24 uur geldig - 110 CZK (€4)
72 uur gedlig - 310 CZK (€12)

Kan iemand mij dit uitleggen of je met de 72 uur gewoon 3 dagen onbeperkt mag reizen? of dat het de bedoeling is als je uit checkt in de tram of metro na een uur bijvoorbeeld, dat er nog 71 uur op staat dat je dat nog kunt reizen?

Mijn excuses voor als mijn vraagstelling niet zo duidelijk is, maar weet niet hoe ik dit anders moet formuleren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

In het algemene zijn dit soort 72 uurs kaarten (en vergelijkbare 24/48 uurs kaarten) 72 uur geldig vanaf het eerste gebruik, of vanaf middernacht (3 kalenderdagen).
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je hebt helemaal gelijk. De kaart gaat in bij het eerste gebruik, en dan begint het tellen van de uren/ dagen. Een aaneengesloten periode dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank u wel, nu snap ik het.