Waarom en wanneer worden de gele dienstregeling borden op de NS stations weggehaald?

Op de NS stations staan nu nog de gele borden waar je gemakkelijk op kan zien waar en wanneer je trein vertrekt en naar toe gaat. In de media heb ik berichten gehoord dat deze borden gaan verdwijnen. Men zegt in verband met de Smartphone en Internet gebruik dat de borden overbodig worden. Nu vraag ik mij af of dat zo is. Wat moet iemand doen die geen Smartphone en Internet verbinding heeft? Die heeft dan een groot probleem!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K
SimonV
10 jaar geleden
Zie ook: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/weghalen-gele-borden-op-stations-ns/

Antwoorden (3)

De gele borden op het station waarop de vertrektijden van de trein staan, verdwijnen bijna allemaal. De Nederlandse Spoorwegen (NS) laat per station nog één set van de bekende gele borden staan, dus mensen zonder smartphone en internet kunnen toch nog de vertrek- en aankomsttijden bekijken. Echter niet meer op elk perron.

Zie onderstaande link:

http://www.nu.nl/binnenland/3645099/ns-haalt-gele-borden-met-vertrektijden-weg-van-stations.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er blijven op belangrijke plekken in het station nog wel gele overzichtsborden staan. In de hal, en/of in de hoofdgang. Maar verder kan je op de elektronische perronwijzers gewoon zien welke trein op welk spoor om welke tijd zal vertrekken.

Vroeger werden die gele borden gebruikt om na te kijken hoe laat men op welk spoor de juiste trein kon treffen, eventueel ook om iemand daaruit op te halen. Maar dat wordt tegenwoordig zo goed als niet meer gedaan. Mensen bereiden zich thuis erop voor, dat hoeft niet meer in het station te gebeuren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Volgend jaar wordt 80% van die borden weggehaald.
Amadea
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Plus!
De NS doet dit, omdat ze de borden ouderwets vinden. Omdat veel reizigers reisinformatie digitaal opvragen vinden ze het niet meer van deze tijd. Rond maart/april worden de borden met uitzondering van een set per station verwijderd. Bij een storing aan het informatiesysteem kunnen reizigers die de vertrektijden willen weten op zoek naar die ene set borden op het station.