Is er een treinkaartjesautomaat op station Winschoten?

Hallo, is er een kaartjesautomaat op station Winschoten? En zo ja, kan je daar met muntgeld betalen? En zo nee, hoe kom je dan aan je treinkaartje, als je daar wilt instappen? E-ticket gaat niet lukken ivm geen printer en geen banktegoed...
Alvast bedankt voor het antwoord!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Ieder station in Nederland heeft een kaart automaat.
De meeste zelfs minimaal 2.

In het geval er slechts 1 automaat is, dan is dat altijd de kaartautomaat die ook muntgeld accepteert.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet in ieder geval uit ervaring dat daar een kaartjesautomaat staat. Of je daar ook met muntgeld kunt betalen, weet ik niet. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat níét kan.

Andere optie:
Als je toevallig eerder in de buurt van een ander station komt met automaten die wel met geld werken, kun je daar van tevoren je papieren kaartje kopen. Je kunt namelijk ook het vertrekstation instellen. Je kiest eerst het soort kaartje en je bestemming, en dan kun je het vertrekstation wijzigen (gewoon aanraken op het scherm, en dan kiezen). Je moet dan natuurlijk ook aangeven dat het kaartje niet voor 'vandaag' is.

Dus: ben je in Amsterdam, maar wil je een retourtje Winschoten - Zwolle hebben (met korting), dan doe je dat zo:
- Ik heb geen OV-chipkaart
- Papieren kaartjes
- Dagretour
- Met korting
- 2de klasse
- Zwolle
- Tik je op het vertrekstation (Amsterdam CS) en maak daar Winschoten van
- En kies dat het kaartje op een andere dag geldig is.