dagkaart hema geldigheid 1 dag of 24 uur?

Ik heb een dagkaart bij de hema gekocht voor het treinreizen, is deze 1 dag geldig dus bijvoorbeeld zaterdag ochtend van 00:00 tot zaterdag avond 23:59 of geld hij zondag dan ook nog? En stel ik ga op zaterdag ergens heen met de trein, en ik ga weg om 23:00, om 0:30 kom ik aan op de eindbestemming mag ik dan dit kaartje wel gebruiken, of omdat (als het een dagkaart is) het na 12 uur is, (0:30) niet??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
ronron1212
10 jaar geleden
Een dag is een dag die dag heeft een naam de andere dag heeft weer een andere naam.

Antwoorden (2)

Jouw NS dagkaart is de hele dag geldig op de dag dat je hem gebruikt TOT de volgende ochtend 4:00 uur. Jij kunt dus gewoon je dagkaart gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De 'dag' bij NS is een andere dag dan wat we meestal onder een 'dag' verstaan. De 'dag' bij NS begint bij het rijden van de eerste trein van de dienstregeling van die dag en eindigt met de laatste trein van de dienstregeling van die 'dag', ook al rijdt die laatste trein na 00.00 uur.

Als je dus op zaterdag om 23.00 uur met de trein vertrekt en op zondag 02.00 uur met een trein van het nachtnet naar huis gaat, rijdt die laatste trein nog steeds in de dienstregeling van zaterdag.
Computoon