Geen dienst is als die buschauffeur nog niet hoeft te beginnen of klaar is met rijden.

Buiten dienst is als er iets aan de hand is met die bus.. waardoor hij de rit niet kan afmaken of bij de halte stopt.

En x is pure luiheid omdat ze bij God niet weten of ze buiten dienst of geen dienst moeten zetten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ehm, mijn opa???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit dacht ik zelf ook al, Pucca. Mijn vermoeden wordt dus bevestigd!
Beste antwoord en +10! ;-)

Andere antwoorden (2)

Geen dienst en Buiten dienst zijn het zelfde. De 'X' vind je achteraan op de bus. De plaats achteraan is te klein om 'geen dienst of buitendienst' weer te geven. Vandaar de 'X'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat toch hetzelfde is, waarom dan meerdere mogelijkheden? En achteraan kunnen toch ook GD en BD komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
correct. de verklaring is te zoeken in de fabrikanten van de bussen en de instellingen van de software dat die lichten aansturen. Ik kan me inbeelden dat andere fabrikanten andere aanduidingen gebruiken als ook oudere, nieuwere of andere software ook aanpassingen met zich meebrengen.
Vroeger had je een zwengeltje waar je enkel de voorgeprinte opties had. Tegenwoordig kan je bij veel bussen zelfs je eigen naam erin typen als je zou willen

Het scheelt ook nog wel eens per maatschappij.

Feitelijk betekent: geen dienst, Buiten dienst, garagerit etc etc hetzelfde