ik ga naar Wurzburg (Duitsland) met de trein vanuit venlo. Moet ik de tickets boeken of zal ik het ter plekke aanschaffen? PS: Ik moet overstappen.

Ik moet overstappen, betekent dit dat ik 2x tickets moet kopen? Of is het mogelijk om vanuit venlo de tickets te kopen voor beiden treinen tegelijk?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Venlo is voor de DEutsche Bahn een Duits Treinstation. Omdat je een deel van je reis met de ice moet reizen is van te voren reserveren aan te raden. Dit kan je doen op de Nedeerlandsetalige site van Deutche Bahn of als je geen creditcard hebt bij NS Highspeed.

Toegevoegd na 35 seconden:
Nee je hoeft maar 1 enkel kaartje te kopen

Toegevoegd na 6 uur:
foute berekening

Kaartje is dan €220-25%= €165
Bahncard €25 + 165= €190
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben maar even gaan zoeken: 16-10 heen
23-10 terug Venlo- Düsseldorf- Würzburg en vice versa
kost voor een volwassene €220 Ik zou voor de boeking contact opnemen met de treinreiswinkel, want waarschijnlijk ben je goedkoper (hoeveel is afhankelijk van je leeftijd) met een bahn plus kaart
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kan goedkoper, maar dan mag je alleen in het weekende en alleen met stoptreinen reizen. Dan kost je kaartje €88. dit kaartje heet Schönes Wochenende Ticket en kan je kopen in de Duitse kaartautomaat op Venlo station
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Leuke aanbieding. Bahncard 25 probeer versie voor €25 Dan wordt je kaartje €20-25%= 1.65
+ €5 bahncard = 190
corzijlstra
10 jaar geleden
Zie mijn antwoord plus toevoegingen. Interrail is een goed alternatief.
Venlo heeft geen Ticket & Service-winkel dus moet je het kaartje online bij nshispeed.nl kopen. Stel de vraag "waar international kaartje kopen" aan Eva van de klantenservice op ns.nl en je krijgt het antwoord te zien.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ER staat wel een Duitse ticketmachine
Een retourkaartje zal duur zijn. Volgens mij kost een retour net zoveel als 2 enkele reizen. Het kan zijn, dat een interrailkaart goedkoper is. Je hebt dan in ieder geval het voordeel, dat je niet gebonden bent aan een bepaalde route. Als je in Nederland woont, mag je vrij reizen in één of meer andere landen, afhankelijk van de kaart die je koopt. Die kaart moet je kopen in Nederland op sommige stations. Ik denk ook bij de Treinreiswinkel. Google maar eens.

Toegevoegd na 6 minuten:
Volgens mij kan je op het centraal station van Eindhoven een interrailkaart kopen bij het internationaal loket. Vrij kort geleden heb ik daar een interrailkaart gekocht.

Toegevoegd na 18 minuten:
Met interrail heb je toegang op heel veel soorten treinen, ook snelle. Zitplaatsreservering staat daar los van. Vaak kan je ook in snelle treinen zonder zitplaatsreservering terecht. Dat kan je ook ter plaatse in Duitsland bekijken. Op veel Duitse stations kan je zo'n reservering kopen.

Toegevoegd na 1 dag:
Hoe oud ben jij?
De goedkoopste interrail mogelijkheid is 3 dagen binnen 1 maand voor 144 euro als je jonger dan 26 jaar bent en 212 euro als je ouder dan 25 jaar bent.
Volgens www.bahn.de is de normale retourprijs Venlo - Würzburg 236,40 euro.

Toegevoegd na 1 dag:
Ik bedoel 3 dagen binnen 1 maand interrail Duitsland. Wel in Nederland kopen.