Door welke uitgang kun je met de fiets van station utrecht cs?

Ik heb een vouwfiets en wil daarmee naar Utrecht cs en verder fietsend door Utrecht.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
8.9K
Antoni
10 jaar geleden
Ik zie het probleem niet zo. Met een vouwfiets mag je van iedere uitgang van Utrecht CS gebruik maken. Het is misschien alleen niet handig om de uitgang naar het busstation te kiezen. Daar zijn niet direct fietspaden te vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En als je naar de binnenstad wilt (waar je niet overal mag fietsen) moet je niet de Jaarbeurszijde hebben.
Poet
10 jaar geleden
Hangt er ook vanaf wanneer je gaat ivm de verbouwingen daar. Hier kun je precies je route door het station plannen. Ik zou dan voetganger aanvinken.
http://www.cu2030.nl/pagina/kaart

Het beste antwoord

Genoeg uitgangen waar je gebruik van kunt maken.

Ik ga ervan uit dat je eerst richting de oude binnenstad wilt.

Het makkelijkst ga je dan naar de stationshal met de lift of de roltrap. Ga dan in de richting van Hoog Catharijne (dat is in de richting van de lage spoornummers). Aan die kant loop je het station uit. Al heel snel (30 meter of zo) zie je aan je rechterkant een soort glazen gang. Ga daar in. Aan het einde daarvan neem je de roltrap of de lift naar de begane grond. Je staat nu op Busstation Zuid. Kijk zodra je beneden bent naar links (van het station af). Daar ligt een fietspad. Fiets parallel aan het busstation, richting een hoog glazen gebouw. Neem de eerste weg links en je ziet de Domtoren voor je liggen.

Je kunt ook vanaf het perron de Noordertunnel nemen, maar daar zijn geen liften en geen roltrappen, en niet alle trappen hebben een fietsgoot, dus je zult je vouwfiets moeten sjouwen. Als dat geen bezwaar is: de Noordertunnel ligt aan de A-kant van de perrons, zeg maar richting Amsterdam. Ga dus de trap af de Noordertunnel in, dan rechtsaf, en neem de laatste uitgang. Daar met de trap omhoog en je staat vlak bij het Vredenburg. Het is daar op dit moment wel een grote verkeerschaos vanwege grootschalige verbouwingswerkzaamheden, maar als fietser kom je daar wel doorheen.

Veel plezier in Utrecht, het is een heel mooie stad!

Toegevoegd na 1 dag:

Zie het plaatje dat ik zojuist heb gemaakt. In het rood de eerste route via de stationshal en de "glazen gang", in het blauw de tweede route via de Noordertunnel.

Het centrum ligt rechts en een beetje boven het plaatje, in de richting van de laatste rode/blauwe pijl.

Plaatje bij antwoord
Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In gedachten keek ik mee en zag het zo voor me. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Deze reactie was echt zeer bruikbaar, bedankt!

Andere antwoorden (1)

Als je richting het noorden loopt naar de Noordertunnel (richting van Seijpensteijnkade) kun je met je fiets uit het station en zo verder fietsen.