kan ik vanaf eindhoven centraal met de trein naar antwerpen centraal?

Wat kost dat en kan ik dan gewoon een kaartje kopen op eindhoven station? En hoevaak gaat die per dag?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de website van de NS kan je precies zien hoe laat de treinen rijden. Omdat het een internationale verbinding is kan je ook bij ns-hispeed kijken.
Kaartjes kan je gewoon in Eindhoven kopen.

Antwoorden (3)

Je zou dan eerst naar Roosendaal moeten. Vanaf Roosendaal is het ongeveer 7 euro voor een retourtje naar Antwerpen CS. Dit weet ik door mijn eigen ervaringen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het makkelijkste is over Dordrecht, dan hoef je maar 1x over te stappen
Enkele reis kost 20.20 en duurt ongeveer 2 uur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens NS Hispeed kan dat al vanaf 12,70 https://treintickets.nshispeed.nl/d-cobs-web/doffers.html?returnUrl=https%3A%2F%2Ftreintickets.nshispeed.nl%2Fd-cobs-web%2Fpreferences.html%3FValueChanged%3Dfalse&BEGBA=&departureDate=29-05-2013&extChangeTime=&pax2=0&bp=&pax1=1&pax4=0&bk=&pax3=0&shopId=&xtpage=&partner=NSINT&bc=&xt_pc=&ov=&departureTime=&comfortClass=2&destination=BEABC&thalysTicketless=&beneUser=&debugDOffer=&logonId=&valueChanged=&iDomesticOrigin=&rp=&returnTime=&locale=nl_NL&vu=&thePassWeekend=false&returnDate=29-05-2013&xtsite=&pax=A&lc2=&lc1=&lc4=&lc3=&lc6=&lc5=&BECRA=&passType2=&custId=&lc9=&iDomesticDestination=&passType1=A&lc7=&lc8=&origin=NLEHV&toporef=&pid=&passType4=&returnTimeType=1&passType3=&departureTimeType=1&socusId=&idr3=&xtn2=&loyaltyCard=&idr2=&idr1=&thePassBusiness=false&cid=3685
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een superdagretour koopt betaal je inderdaad 12,70 per enkele reis. Retourprijs is namelijk 25,40. Maar je moet dan een retour kopen (en op dezelfde dag weer terug reizen). Heb je alleen een enkel nodig of reis je niet dezelfde dag terug, dan heb je niets aan het superdagretour.
* Elke twee uur (9.02, 11.02, 13.02, ...) van Eindhoven naar Dordrecht. In Dordrecht overstappen naar Antwerpen. Twaalf minuten overstaptijd, totale reistijd 1 uur 59.
* Je kunt ook twee minuten later uit Eindhoven vertrekken. Je stapt dan over in Tilburg (2 minuten, zelfde perron overzijde) en Roosendaal. Twee minuten sneller, wel een keer extra overstappen.
* Op de uren dat deze verbinding niet gaat neem je om .04 (dus 10.04, 12.04, enz.) de trein naar Tilburg, overstappen in Tilburg en Roosendaal, en vanaf Roosendaal de stoptrein naar Antwerpen. Reistijd 2 uur 06.
* In totaal kun je dus elk uur op weg.
* Bovenstaand geldt op maandag t/m vrijdag. In het weekend kan de dienstregeling anders zijn.

Een gewone enkele reis kost 20,20 euro, een zogenaamd "superdagretour" kost 25,40, reserveren is niet nodig.

Naast deze treinen rijdt ook nog af en toe de Thalys. Daarvoor moet je van Eindhoven eerst naar Rotterdam. Voor die trein is reserveren wèl nodig en de prijzen en kaartjes die ik hierboven noem gelden niet op de Thalys.

Toegevoegd na 7 minuten:
Kaartjes kopen: in Eindhoven op het station aan de loketten (je betaalt extra voor het kopen van kaartjes aan het loket!) of aan de kaartautomaten (kies "ik wil naar het buitenland").
Via internet kopen en thuis afdrukken kan ook: kijk op de site van ns.
Bronnen: