Mijn OV studentenkaart loopt ten einde half februari ergens. Hoe moet ik verder reizen?

ik ben dan namelijk klaar met mijn opleiding. Kan ik het pasje gewoon gebruiken en geld opzetten om verder te reizen of moet ik dan een andere pas weer aanvragen? en blijft de buskaart nog wel geldig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je studie er op zit, je kaart staat op het punt om te verlopen en je bent straks geen student meer? Het lijkt me dat je dan gewoon moet gaan betalen zoals een ieder ander doet die van het openbare vervoer wil gebruik maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja kan ik dan gewoon geld op die pas zetten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat hem er niet om dat hij gratis wil blijven reizen, maar om de vraag of hij het pasje (zónder gratis reizen) kan blijven gebruiken als OV-chipkaart met saldo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Begreep het niet direct. Pas later. Sorry.
In de bron wordt het uitgelegd. Je moet online het studentenreisproduct stopzetten. Het pasje mag je houden, en daar kun je dan inderdaad gewoon saldo op zetten.