Krijg je ook 40% op een treinrit met een ov-jaarkaart van een medereiziger?

Ik ga morgen met mijn vader naar Amsterdam met de trein. Mijn vader heeft via zijn werk een ov jaarkaart waarmee hij 7 dagen per week gratis kan reizen in alle openbaar vervoer dingen. Nu weet ik dat als ik met iemand mee zou reizen die een ov studentenkaart heeft ik 40% korting op de trein krijg. Geldt dit alleen voor studentenkaart of ook voor de ov jaarkaart die mijn vader heeft?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ja hoor dat kan: 40% korting voor max. 3 medereizigers (na 9.00 uur ’s ochtends en het hele weekend)

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik wist niet eens dat zoiets bestond, wat een bedragen zeg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja. Want bij de voordelen van een ov-jaarabonnement staat: 40% korting voor maximaal 3 medereizigers, na 9.00 uur ’s ochtends en het hele weekend.
Amadea
11 jaar geleden
U kunt gebruik maken van Samenreiskorting als u meereist met een NS-abonnementhouder door een papieren kortingskaartje te kopen bij de NS-kaartautomaat.

Samenreiskorting op een OV-chipkaart

Samenreiskorting op de OV-chipkaart is vooralsnog alleen bij een NS-kaartautomaat op de OV-chipkaart laden. Uw medereiziger zet Samenreiskorting op zijn of haar eigen OV-chipkaart:
1.Houd de OV-chipkaart voor de kaartlezer rechts onder het scherm.
2.Kies ‘Laden overige producten’, vervolgens ‘Samenreiskorting’ en kies uw klasse.
3.Kies ‘Akkoord’ en houd uw kaart opnieuw voor de lezer.

Uw medereiziger checkt vervolgens zelf in en reist met 40% korting. Samenreiskorting vervalt automatisch 35 minuten na uitchecken. Checkt hij binnen 35 minuten weer in bij NS of een andere treinvervoerder dan kan hij nog steeds met Samenreiskorting met iemand meereizen.

Reist u ook weer samen terug, dan dient Samenreiskorting opnieuw op de OV-chipkaart van uw medereiziger gezet te worden bij de NS-kaartautomaat. Reist uw medereiziger alleen verder? Dan moet hij Samenreiskorting van zijn kaart verwijderen. Dit kan bij de NS-kaartautomaat. 35 minuten na uitchecken vervalt de Samenreiskorting automatisch.

Goed om te weten: uw medereiziger moet in het bezit zijn van een eigen OV-chipkaart met daarop minimaal € 10 saldo.