De koelwaterleiding heeft eigenlijk een lange aftakking door de hele bus heen.
En op een aantal punten wordt door er een ventilator langs te laten blazen warme lucht de ruimte ingeblazen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Eigenlijk wel maar het gas zorgt voor verbranding in de motor. De motor wordt warm en met die warmte wordt de bus verwarmd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een motor die op aardgas loopt verschilt niet veel van een gewone motor op diesel of benzine. Deze motoren moeten altijd gekoeld worden, de afgevoerde warmte gaat naar de radiator terwijl een klein deel van de warmte voor het verwarmingssysteem gebruikt wordt. Dus het antwoord is ja, de brandstof van de motor komt ook ten goede aan de verwarming.
In theorie zou in een bus die langdurig stil moet kunnen staan een aparte standkachel ingebouwd kunnen worden, meestal werken die op dieselolie.
Touringcars hebben soms zo'n kachel, maar deze bussen rijden niet op aardgas, dus dan wordt de kachel uit de dieseltank van de motor gevoed.