Moet ik mijn OV chipkaart activeren voor de trein, en hoe moet dat?

Ik kan bij de NS niet inchecken, hoe moet ik mijn OV chipkaart activeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
51.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Let wel op voldoende saldo met de trein!!
Dat is 20euro

Het beste antwoord

Als je even naar onderstaande bron van de NS gaat word je doormiddel
van een oefenfilmpje alles precies en helder uit gelegd.
Dat gaat beter dan hier alles beschrijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als u voor de eerste keer met uw OV-chipkaart bij NS reist, moet u deze eenmalig activeren. Dit gebeurt automatisch zodra u bij een NS-kaartautomaat saldo op uw OV-chipkaart laadt (standaard 2e klas). Heeft u al voldoende saldo op uw kaart, volg dan de aanwijzingen op het scherm van de NS-kaartautomaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wanneer u voor het eerst gebruik maakt van de ov-chipkaart dient u deze bij de NS automaten te activeren(Dit is ook mogelijk bij sommige postkantoren). U kunt bij deze automaten uw ov-chipkaart laten uitlezen door het apparaat en vervolgens op de knop 'product ophalen' drukken. Vervolgens dient u de stappen te volgen en is uw ov-chipkaart binnen enkele minuten geactiveerd en klaar voor gebruik.
11 jaar geleden
De NS heeft ook als eis dat bij inchecken er minimaal 20 euro op de kaart staat.
Als je incheckt wordt dit bedrag afgeschreven en bij uitchecken krijg je het verschil terug. Dit om grijsrijden te voorkomen.

In bus tram en metro is dit niet zo en kan je reizen met minder saldo.