Met je OV chipkaart betaal je per gereisde kilometer en een kaartje die je bij de chauffeur koopt is een vastgestelde prijs voor een bepaalde duur. De ene keer ben je goedkoper uit met een kaartje en de andere keer met je OV chipkaart. Als je bijvoorbeeld maar 2 haltes moet reizen en dan een kaartje koopt zal je veel duurder uit zijn dan met je chipkaart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Normaal gesproken moet een los kaartje duurder zijn
en waarvoor het bij jou net andersom is
kan je maar op 1 manier achter komen
Het traject wat je met de bus heb gereden
kan je op een reisplanner even nachecken
(9292 of ns reisplanner) of de ritprijs goed was.
En het losse kaartje kan je nakijken bij
de vervoersmaatschappij waar je bij gereden heb.
Misschien is er ergens iets fout gegaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik dacht dat ik gereageerd had maar hij toont bij mij niks, dus alsnog: Ik heb de prijzen nagekeken en dit klopt ook gewoon. 2,09 voor ov chipkaart en dan circa 3 haltes voor het eindstation, en 1,80 voor los kaartje tot en met het eindstation.
Mij maakt het niet veel uit maar ik vroeg het me af, vind het wel apart.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke maatschappij was dat ?
Want op onderstaande link kost een los kaartje minimaal € 2,00
http://www.connexxion.nl/reizen-met-connexxion/14/rit-kaartje/1629
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.connexxion.nl/reizen-met-connexxion/14/dalkaartje-noord-holland-noord/339 (Dalkaart stad, en dan de eerste uitzondering, die is voor mij) Dalkaartje betekend voor ons de prijs na 09:00 uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
..?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad kost dat € 1,80 maar die € 2,10 kan ik niet nakijken
want dan zou ik het traject (haltes) moeten moeten weten.
en die ..? was terecht , maar ik heb even geen tijd gehad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ja ik dacht dat je me vergeten was, geeft helemaal niet. Die 2,10 klopt zowel op de site als op het apparaat bij uitchecken.