"Alleen Thalys heeft internet in de trein. In de Comfort 1 is het gebruik WiFi gratis, dit geldt ook voor de Semi-Flex tarieven in Comfort 2. Bij een No-Flex tarief kunt u tegen een vergoeding gebruik maken van WiFi. "

En, vanuit andere bron, die ook de buitenlandse ICE-treinen noemt:
"In Nederland komt internet in de trein nu langzaam van de grond. In het buitenland zijn er al langer ervaringen met internet in de trein. Maar lang niet altijd gratis. Een aantal buitenlandse initiatieven op een rij:
De Thalys (Amsterdam / Keulen – Brussel – Parijs) is uitgerust met wifi. Alleen in de eerste klas is het gebruik van Wifi gratis.
De SNCF biedt wifi aan op de TGV Est (Parijs – Strasbourg)
De Zweedse hogesnelheidstrein X2000 heeft internet aan boord, maar wel tegen betaling.
De Duitse spoorwegen (Deutsche Bahn) hebben net als NS een samenwerking met T-Mobile. Alleen klanten van T-Mobile kunnen op een aantal trajecten in de ICE gebruik maken van internet.
In Groot-Britanië zijn er ook voorbeelden van internet in de trein. Bijvoorbeeld op de National Express route van Glasgow naar Londen. Gebruik van wifi is hier gratis. Ook de Heatrow Express heeft wifi aan boord. Het internet werkt daar ook in de 6 kilometer lange tunnel, waardoor de Heatrow Express rijdt.
Zwitserse Spoorwegen (SBB) biedt samen met Swisscom breedband internet aan tussen Zürich – Bern, Lausanne – Geneve en Bern – Thun.
Ook de Noorse spoorwegen hebben Wifi in de trein. Net als in Nederland is in Noorwegen ook Nomad Digital betrokken bij het wifi project.
Nomad Digital is ook betrokken bij wifi projecten in Amerika. Bijvoobeeld bij Caltrain San Francisco and San Jose en de Acela route van Amtrak (tussen Washington - New York - Boston) "
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

in de meeste is het aanwezig