Bestond er voorheen bij de Nederlandse Spoorwegen een verschil tussen de termen 'intercity' en 'sneltrein' of waren dit synoniemen?

Ik meen mij te herinneren dat de dienstregelingen van de Nederlandse Spoorwegen (NS) in het verleden zowel intercity's als sneltreinen bevatten. Bestond er toen ook een bepaald onderscheid tussen die begrippen, of was een intercity niet anders dan een sneltrein?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, er bestond verschil: een sneltrein stopte op minder stations dan de stoptreinen op dat traject, maar op meer stations dan intercitytreinen. Het was dus een soort tussenvorm. Bij de NS bestaat dit inmiddels niet meer, zie de bron voor verdere uitleg.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik begrijp wat je probeert te zeggen.