Ik moet met de trein & de bus, is daar een OV abonnement voor?

Ik naar hoorn met de bus en dan naar Amsterdam sloterdijk met de trein. Ik zoek daarvoor een abonnement maar ik krijg allemaal aparte abonnementen van de connection en de NS. is er ook een abonnement waar ze allebei in zitten? moet ik dan een 1 of 2 sterren doen?

Omdat ik 17 ben als ik aan de opleiding begin mag ik nog geen Studenten OV-kaart.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NS reisplanner: Hoorn - Sloterdijk, dure grap

Antwoorden (1)

Dit is een lastige om uit te schrijven.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, moet even wennen aan de nieuwe opmaak van goeievraag, drukte te snel op enter.
In de bijgaande link staat redelijk duidelijk uitgelegd wat je kan doen.

In het kort:
-ns jaarkaart + ster abo, of zone abo zoals vroeger bestaat niet meer overal.
- koop een Altijd Voordeel + OV Voordeel abo.

Dan krijg je op je bus/tram/metro ritjes 20% korting. (of dat dan duurder of goedkoper is tov de oudere ster abo's, hangt sterk af van hoe veel procent je gebruikt van de zone. In ieder geval komt het nu meer neer op: betalen voor gebruikte meters openbaar vervoer.

Je kan nog wel een ster abo kopen door:
Sterabonnement
U kunt een aanvullend Sterabonnement kopen in de regio's waar dit nog kan. Dat is nu nog vrijwel overal, behalve in Noord-Brabant. Sterabonnementen zijn o.a. te koop via ov-chipkaart.nl/opladen