Welke NS trein is het best bestand tegen sneeuw?

Morgen gaat het flink sneeuwen, maar welke trein kan het best tegen sneeuw zodat ik geen moeilijkheden krijg onderweg? Dan kan ik er morgenochtend op letten welke trein ik het beste kan nemen.

Alvast bedankt!

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik bedoel welk soort trein het minst snel stuk gaat bij sneeuw.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Helaas hebben de NS geen trein die tegen sneeuw op de rails bestand is. Het is genoegzaam bekend dat NS de handdoek in de ring gooien wanneer er een blaadje op een rail ligt. Ga lopen of met de fiets. Desnoods de auto. In alle gevallen weet je zeker dat je aankomt en in alle gevallen goedkoper dan met de NS. Het is een ander verhaal wanneer je de grens over moet. In België rijden de treinen wel en is een rit betaalbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Welke soort treinen wordt er in België dan gebruikt? Dat is namelijk wat gevraagd wordt...
Vrijwel allemaal.
De treinen zijn allemaal goed bestand tegen de sneeuw en zullen ook weinig moeilijkheden eraan ondervinden. Probleem zit hem vooral bij Prorail zij verzorgen het onderhoud van het spoor en daar zit vaak het probleem. Sporen zijn moeilijk begaanbaar, wissels zijn vastgevroren, bovenleidingen zitten onder de sneeuw of de samenwerking tussen de NS en Prorail is slecht.

Met de winter is er moeilijk te reizen met elke vorm van vervoer. En de beste voorbereiding is een uur eerder vertrekken, want je zal ongetwijfeld tegen vertragingen oplopen (mits je geluk hebt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bedoelt waarschijnlijk: Tenzij je geluk hebt of: mits je pech hebt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tenzij idd;)