Zijn de in 1940-45 gebruikte treinstations en rails dezelfde als nu?

Toelichting; de zelfde route dus?
Werden de joden over dezelfde routes vervoerd naar de kampen? Of Zijn ze vernietigd na WO2?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een aantal bestaan nog steeds, een heel bekende is station Vught.

Een aantal eindstations zoals Westerbork zijn afgebroken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Zo zijn er nog heel wat stations na de oorlog zijn die echt niet afgebroken en de spoorlijnen ook niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is ook wat ik schrijf, haal enkel Vught aan omdat dat station een belangrijk station was en alle verzetstrijders die naar Duitsland zijn afgevoerd voet hebben gezet op dat station. Vught had destijds ook al een groot gevangene en concentratiekamp.
ronron1212
11 jaar geleden
vulde alleen maar wat aan meer niet