Kan ik zonder de hi-speed te nemen reizen van Amsterdam centraal naar Antwerpen Centraal? En wat is de reistijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk gewoon even op de ns reisplanner.... www.ns.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar wordt je dus doorverwezen naar de HI Speed en dat wil ik niet.

Het beste antwoord

Ja dat kan. Elk uur, vertrek om .29 uit Amsterdam Centraal, aankomst bijna 2 uur later om .18 in Roosendaal. Daar overstappen (om .22, zelfde perron aan de overkant) op de stoptrein naar Antwerpen Centraal, je komt bijna een uur later, om .08, aan in Antwerpen. Reistijd in totaal 2 uur en 39 minuten.
De NS-Reisplanner geeft je deze reizen als je een "via" station "Roosendaal" opgeeft, of als je in de "uitgebreide reisplanner" de optie "Hogesnelheidstreinen" uitzet.
Kaartjes: het zou nog steeds mogelijk moeten zijn om een kaartje Amsterdam-Antwerpen zonder hogesnelheidstreinreservering en -toeslag te kopen. Eventueel vanaf de grens (Roosendaal Grens) als je in Nederland vrij vervoer hebt, bv. omdat je een OV-studentenkaart hebt.
In tegenstelling tot wat hierboven is gezegd: in Roosendaal is geen loket van de Belgische spoorwegen. Kaartjes koop je in Roosendaal aan het Nederlandse loket of aan de automaat. Of je koopt het al meteen in Amsterdam Centraal, of via internet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel, hier heb ik wat aan.

Andere antwoorden (5)

Tuurlijk wel, check NS.nl voor de reistijd.

In ieder geval kun je van Amsterdam naar Roosendaal en vanaf Roosendaal een Belgisch kaartje kopen naar Antwerpen Centraal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op NS.nl staat alleen de hi speed, dat is juist het probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan zonder hi speed wel reizen van Amsterdam naar Roosendaal (lijkt me sterk dat dat niet kan) en daar bij de Belgische spoorwegen een Belgisch kaartje kopen naar Antwerpen.
Dat kan, je kan dan het beste via Rotterdam reizen. Reistijd is ongeveer 2,5 uur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik net gisteren op het nieuws gehoord: vanaf 9 december wordt de huidige Beneluxtrein afgeschaft en vervangen door de snellere, comfortabelere maar veel duurdere hogesnelheidstrein. Daarop moet je je zitje dan nog goed op voorhand reserveren ook. Nu kun je nog wel de gewone Beneluxtrein Amsterdam - Antwerpen nemen dus, tot 9 december. Daarnaast zijn er ook internationale, goedkope autocarverbindingen zoals met Eurolines.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tot 9 december: rijdt de buurlandtrein via Roosendaal

Na 9 december: (1)De Thalys of Fyra. hoe eerder je je kaartje koopt hoe voordeliger. Dat moet dus via hi speed

(2) neem de trein naar Roosendaal. Neem daar de stoptrein naar Antwerpen.

Denk er aan dat (als je ruim van te voren je kaartje koopt) de Fyra of Thalys niet duurder hoeven te zijn dan de zeer langzame oplossing via Roosendaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij fyra en thalys moet je 3 maanden van te voren boeken. Wil het de moeite waard zijn. Ik ga in december
Natuurlijk is het mogelijk, maar dit is enkel voordelig als je in het zuiden van het land woont. Vanaf Amsterdam Centraal kun je het best gebruik maken van de NShispeed treinen.

Op de onderstaande bron is een actie van de Thalys, waarmee u al voor 25,- euro naar Antwerpen kan reizen. Misschien een mogelijkheid?