Hoe meereiskorting (NS) als iedereen OV-chipkaart heeft?

Vanaf volgende week moet iedereen reizen met ov chipkaart, dus de papieren kaartjes gaan er volledig uit.

Maar tot nu toe is het altijd zo geweest dat als iemand een kortingspas had dat er 4 mensen ermee mee konden reizen. Dus als ik bijvoorbeeld een kortingskaart had, konden 4 van mijn vrienden met korting mee terwijl ze zelf geen kortingspas hebben.

Maar hoe moet je dat nu doen? Want met je ov-chipkaart kan je niet instellen dat iemand een kortingspas heeft.

Wordt dat meereiskorting misschien afgeschaft?

Bedankt voor jullie antwoord!

Met vriedelijke groet,

Matthijs

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De papieren kaartjes blijven nog hoor..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe KOM je erbij Matthijs.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er vervallen enkele kortingsvarianten van de papieren kaartjes, maar de voltarief kaartjes blijven gewoon beschikbaar. Wat er precies vervalt aan papieren kaartjes is hier te zien:
http://www.ns.nl/reizigers/blind/losse-vervoerbewijzen/veranderingen-assortiment.html

Antwoorden (2)

Als u een NS-abonnement heeft, kunnen maximaal 3 personen met u meereizen met 40% korting in de voordeeluren. Tot begin 2013 is Samenreiskorting nog op papier te koop bij de NS-kaartautomaat. Daarna werkt Samenreiskorting alleen nog op de OV-chipkaart. Uw medereiziger zet Samenreiskorting bij de NS-kaartautomaat op zijn of haar OV-chipkaart, en krijgt vervolgens automatisch korting op de eerstvolgende treinrit als hij of zij incheckt.

"Reist uw medereiziger met de OV-chipkaart, dan kan hij of zij de Samenreiskorting op de kaart laden bij de NS-kaartautomaat. Uw medereiziger moet wel in het bezit zijn van een eigen OV-chipkaart met daarop minimaal 10 euro saldo. Uw medereiziger kiest op de NS-kaartautomaat de knop ‘Laden overige producten’, vervolgens ‘Samenreiskorting’. Hij of zij betaalt de reis met korting door in en uit te checken."
Computoon
11 jaar geleden
Volgens de media gaat de papieren versie nog minstens een jaar mee. Je kunt dus met 3 papieren kaartjes je vrienden laten meereizen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Waarom stuurt de NS dan brieven aan de voordeelkaarthouders dat het per 1-1-2013 afgelopen is met de papieren kaartjes?