Nee, dat is hij/zij niet verplicht, het is natuurlijk wel netjes als dat wel gebeurd, maar iedereen heeft zijn dag wel eens niet, ook een buschauffeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vind ik niet gepast. ook als men z'n dag niet heeft, is het toch netjes om toch beleefd te zijn. Een ander hoeft namelijk niet te boeten voor zijn "ik heb mijn dag niet"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, natuurlijk is het niet gepast, maar een wettelijke regel zal het nooit worden. Een werkgever kan natuurlijk wel hameren op het begroeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@somshebje... Natuurlijk is het niet netjes, en dat zegt crea ook, maar wat wil je? Naast elke buschauffeur een 'goeiedag'-controleur zetten? Of een kliklijn voor niet-groeters opzetten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat snap ik wel
Wat is verplicht?

Hij/zij is verplicht om klantvriendelijk en representatief voor het bedrijf te zijn. OOK als hij/zij een keer niet zijn dag heeft. Dus een klant negeren is niet klant vriendelijk.

Je kan een fatsoenlijke klant niet negeren omdat er net twee hufters zijn ingestapt die onvriendelijk tegen hem/haar waren.