Als maandag mijn studiefinanciering in gaat, hoef ik dan niet meer met mijn OV kaart in te checken?

Ik weet niet in welke categorie dit moet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Zelfs als je een studenten ov hebt zul je gewoon moeten in en uit checken. er word dan alleen geen geld afgeschreven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jawel, je moet altijd inchecken met studenten OV.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allereerst: technisch gezien heeft je studiefinanciering niet direct met je ov-studentenabonnement te maken. Je bedoelt waarschijnlijk dat je maandag voor het eerst met je studentenreisproduct op je ov-kaart kunt reizen. Sinds 1 januari 2012 is het ook voor studenten verplicht om in- en uit te checken als je met het openbaar vervoer reist, ook in je vrij-reizen periode. Hierop wordt ook gecontroleerd in de trein. Als je te vaak vergeet in- en uit te checken, wordt je studentenreisabonnement geblokkeerd en kun je niet meer inchecken.