Wanneer je met de trein reist met een daluren voordeel abo, moet je dan inchecken of alleen een kaartje met 40% korting kopen?

Ik heb zojuist een daluren voordeel abo bij de ns aangeschaft. Ik vroeg me af of er dus een saldo op moet staan om te reizen en je dus in moet checken, of dat een kaartje met 40% korting en het vertonen van je ov bij de conducteur genoeg is? aangezien hij zo'n scanner heeft en hij je abo's kan zien als het goed is.

Ik bedoel dan ook het reizen tijdens de daluren, niet erbuiten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

ik heb ook een daluren abb. er moet sowieso 10 euro op staan om te kunnen inchecken.. en je moet inchecken, en uitchecken. het gaat om de tijdstip van het inchecken, dus stel jij checkt om 06.00 in en pas om 16.00 weer uit, dan heb je de hele dag gratis gereisd.
succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is dat ook met daluren voordeel? ik reis namelijk tussen 09:00 en 16:00 met 40 % korting. maar dan vraag ik me af of ik een kaartje moet kopen of het bedrag van het kaartje met 40% van mn ov afgaat, als ik dan een kaartje heb, zou ik dan het dubbele hebben betaald, op mn ov én het kaartje.
Als je met papieren kaartjes reist moet je je pasje wel laten zien. Dan hoef je verder nog niets te doen.
Als je op saldo met je chipkaart wilt reizen,dan moet je dat eerst ophalen op de automaat en er dan geld op storten of automatisch laten afschrijven, daar moet je meen ik een formulier voor invullen. Daarna in- en uitchecken bij de paal en bij controle controleert de conducteur je pas want die kan hem aflezen.
Je kunt met je chippas als die geactiveerd is ook in de daluren reizen, maar let op, niet inchecken eerder dan vijf voor negen in de ochtend, anders is de hele reis vol tarief.

Toegevoegd na 11 minuten:
Kijk een keer op de site van de NS , daar is een heel goede mogelijkheid vragen te stellen, interactief.