Dit verschilt. De persoonlijke en anonieme OV-chipkaart kosten €7,50. Soms krijgen bewoners de kaart echter goedkoper of gratis van de provincie. De aanbieder van de kaart bepaalt de prijs.

Als je de kaart via internet bestelt (https://www.ov-chipkaart.nl/webwinkel/aanvragen) kun je alleen betalen met iDEAL. Verder heb je voor je aanvraag een digitale pasfoto nodig en een Nederlands postadres.

Je kunt de OV-chipkaart echter ook via een papieren formulier aanvragen. De kosten blijven dan hetzelfde.

Voor abonnementen en wegwerpchipkaarten is de prijs echter inclusief de OV-chipkaart zelf en betaal je dus niets voor de kaart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, je betaalt 7 euro en 50 cent voor de kaart.