Ik ben 16 en ga MBO doen.Ik woon in Nunspeet en de school is in Zwolle.Ik heb al OV kaart.Is het mogelijk om een korting te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Een retourtje NS kost €10, een maandtrajectkaart €154,60. Dus als je meer dan 15 dagen naar school gaat kun je dat gebruiken. Kan elke dag ingaan. En als je maand eindigt op vrijdag hoef je maandag pas een nieuwe. En met wat handigheid kun je ook de vakanties zonder abonnement skippen.
De bus is duurder; €5,33 enkele reis, maar je kunt voor 7,50 een Dalkortingkaart Oost-Nederland krijgen. Is een jaar geldig en je krijgt na 9 uur 20% korting. Dan kost een busreis heen en terug ongeveer €9,60. Dus even puzzelen op 9292ov.nl of het bus of trein wordt en dan aan het rekenen. Hangt af waar de school in Zwolle staat en waar je in Nunspeet opstapt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neen, als je al gratis mag reizen, waar wil je dan nog korting op krijgen. Moet de belastingbetaler JOU gaan betalen omdat je met het OV reist? Het mot nou toch niet veel gekker worden!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar op het MBO als je 16 bent krijg je als goed is geen student product.
dat houd in dat je niet gratis kunt reizen of heb ik dat mis ?
ik moest voor een ov kaart 18 zijn.
of HBO / uni doen.
Voor de korting ben je te laat. De provincie Gelderland had vorig jaar een korting van 40% op de reiskosten voor MBO ers ingevoerd, helaas maar voor een jaar en dat is nu voorbij.
Misschien is de OV-kaart wel duurder dan een NS "altijd voordeel abonnement "?
Hiermee krijg je in elk geval 20% korting in de spitsuren (vanaf 6.30 tor 9uur en van 16 uur tot 18.30) en 40% korting in de daluren (vóór 6.30 uur en vanaf 9 uur tot 16 uur en na 18.30) Deze uren gelden het hele jaar.

Het abonnement wordt op je OV-kaart geladen en kost je € 20.- per maand bij een jaarabonnement en € 25.- bij een maandabonnement.
Het is een kwestie van rekenen; kijken hoelang het duurt voordat de 20% voordeel in de ochtendspits meer oplevert dan de extra kosten voor dit abonnement.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor alle duideljkheid, want ik heb het ietwat verwarrend opgeschreven; Misschien is reizen met de OV-kaart..... je zou kunnen denken dat je de OV-kaart niet nodig hebt en dat is dus niet zo. Dit geldt natuurlijk ook alleen als je niet met de bus rijdt maar de trein neemt. Dat weet ik dus niet.