Waarom kunnen de treinen niet gewoon rijden in Nederland met dit weer?

Gisteren Nova gezien en daar gaat het gewoon door met de treinen met hetzelfde materiaal en dezelfde wisselverwarming.

Toegevoegd na 11 minuten:
Ik bedoel dat het in Belgié'allemaal gewoon normaal funcioneert.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/rijden-treinen-belgie-chaos.36143
Het antwoord van Rubro is duidelijk

Het beste antwoord

In ons land rijden de meeste treinen van Europa, misschien wel van de wereld. Veel treinen op een klein grondgebied. Het kost veel tijd al die vastgevroren wissels te ontdooien. Dan moeten ze ook nog rekening houden met andere treinen die kunnen passeren, omdat de wissels van andere sporen nog wel werken. Ze kunnen hier geen honderden mensen voor vrijmaken, die gelijktijdig alle wissels aanpakken. België heeft minder sporen en die hebben misschien wel beter geïnvesteerd in de spoorwegen. Dit heeft onze regering achterwege gelaten.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De wisselverwarming is gas en dat hapert, dan moeten de mannen erheen om het met de hand te ontdooien... Maar nu moeten ze 30 miljoen euro om elektrische verwarmers aan te schaffen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De 'waakvlam' van de wisselverwarming wordt in Nederland door de wind gedoofd, en dan werkt het spul dus geheel niet meer......
In Belgié hebben ze dat goed geregeld, ze worden gewoon weer aangestoken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overbevolking, veroudering van techniek en spatisch reageren van de bevoking als er eens een vlokje sneeuw valt.

Dat is zo'n beetje de samenvatting.

Nederland is een klein land met erg veel inwoners.(16 564 029 ; oktober 2009) waarvan er 1,2 miljoen per dag over 2900 km spoor reizen. En verder gaan er dagelijks bijna 2,9 miljoen mensen in 2,5 miljoen personenauto's naar hun werk, kortom; Nederland is best een druk land als het gaat om het aantal bewegingen over spoor en asvalt.
Om dit allemaal schoon te houden (lees sneeuw vrij) is er meer nodig dan een potj zout.

Terugkomend op het spoor. Hoe meer treinen er over het spoor denderen hoe grote de kans aanwezig is dat er één stil valt wegens defect, bevroren wissel etc.etc. Het gevolg is dat, door deze ene trein, er gelijk een aantal anderen ook niet meer (op tijd) kunnen rijden daar er op een spoor een oponthoud is.
Nu kun je je voorstellen dat als er tien treinen stil vallen wat dan het gevolg is.

Als dan ook nog het verkeer vast staat op de (snel)wegen dan kunnen de hulptroepen van de NS ook niet uit de voeten en blijft het euvel langer "instand".

Tel bij deze gebreken het spastische gedrag van onze bevolking op en je hebt last van een infarct, drama, alarm what ever......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn spoor problemen in nederland. Daarom rijden er geen treinen in Nederland.
Maar helft is al een beetje opgelost.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5605385/__Helft_problemen_spoor_door_wissels__.html