Hebben treinen in Canada en bijv Zwitserland ook zo last van sneeuw en ijs?

of rijden ze daar wel gewoon?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is een kwestie van kosten en baten.

De kosten zijn altijd erg hoog. Hier in Nederland zijn de baten klein, omdat we slechts een paar daagjes per jaar profijt hebben van de investeringen.

In Rusland bijvoorbeeld zijn de kosten ook hoog, maar hebben ze bijna het hele jaar door profijt van die investeringen.

Daardoor loont het in Rusland wel, en hier niet om zulke investeringen te doen.

Voor de rest van het verhaal verwijs ik je naar de vraag die een paar dagen geleden is gesteld - zie Bron.
Cryofiel
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, daar zijn ze al meer ingesteld op dit soort weersomstandigheden. Nog 10 van deze winters en wij weten ook hoe het moet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het min 40 vriest rijden ze nog in rusland,maar het is goedkoper hier om de zaak niet aan te passen voor die enkele keer dat het hier echt hard vriest en sneeuwt.
Als het in andere landen kan dan kan het in Nederland ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja daar rijden ze gewoon. Kijk naar een programma als "Rail Away", en je zult zien hoe relaxed deze mensen ermee omgaan waar ze hier blijkbaar helemaal in de knoop van liggen.