Klopt het dat in 2013 de Sprinters verdwijnen van de Zeeuwse spoorlijn?

http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Dienstregeling_2013

Op deze site staat bij overige wijzingen dat in Zeeland 2x per uur een Intercity gaat rijden. Gaan de Sprinters dan weg? Want daar kan ik niks over vinden!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het heeft te maken met de HSL die tussen Amsterdam en Brussel rijdt. Daarom wordt de dienstregeling ten zuiden van Dordrecht aangepast.
De Intercity's uit Amsterdam rijden dan tweemaal per uur door tot Vlissingen, en stoppen in Zeeland op alle stations. Deze Intercity's stoppen daarmee extra te Rilland-Bath, Krabbendijke, Kapelle-Biezelinge en Arnemuiden. De aparte sprinter komt daarmee inderdaad te vervallen.
De naam Intercity is hier dus verwarrend. De trein stopt net als de vroegere stoptreinen op elk station en niet alleen in de grotere steden.
Amadea