Klopt het dat er onder het drielandenpunt in Vaals een treintunnel ligt?

En zo ja, is dit voor reizigersvervoer of alleen goederenvervoer en tussen welke steden ligt deze spoorlijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K

Het beste antwoord

Kijk bij www.opdegrens.eu , daar staan interessante bijdragen over de spoorweg onder het Drielandenpung
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja er ligt een tunnel voor goederentreinverkeer:

(ctrl f: trein):

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaalserberg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Altijd leuk om even de bijbehorende tekst te kopiëren: Bijna recht onder het drielandenpunt ligt op ongeveer 60 meter diepte een spoortunnel, genaamd de Gemmenichertunnel of de Botzelaertunnel zoals deze in België bekend staat. Door deze tunnel loopt een goederentreinverbinding tussen Antwerpen en het Ruhrgebied. Deze spoortunnel ligt in het verlengde van het Viaduct van Moresnet dat het dal van de Geul overbrugt.
paulus811
11 jaar geleden
Ook leuk om te weten is dat het eigenlijk het vierlandenpunt is. In de stenen ronding zitten vier punten, waarvaan één voor een piepklein landje wat ooit bestaan heeft onder de naam Neutraal Moresnet.