Ik heb een meereiskaartje van de spoordeelweken; kan ik daarmee met een willekeurige treinreiziger meereizen, of moet ik diegene kennen?

Ik wil graag goedkoop vanuit Apeldoorn naar Utrecht reizen. Nu heb ik een meereiskaartje van de NS Spoordeelweken. Maar .... helaas geen partner die hetzelfde traject gaat reizen.
Kan ik een willekeurige treinreiziger in de trein vragen om naar Utrecht 'samen te reizen'? We reizen immers in dezelfde wagon naar dezelfde bestemming? Wie heeft hier ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

ja, dat kan, als de andere reiziger er geen moeite mee heeft.

je hoeft elkaar niet te kennen, om samen te kunnen reizen. de ns checkt ook niet of je het een en ander van de andere reiziger weet. daar gaat het namelijk helemaal niet om.