Hoe kan ik mijn OV-chipkaart het beste gebruiken in de vakantie?

Ik ben een student, dus normaal gesproken kan ik zonder problemen met mijn OV-chipkaart reizen. Aankomend weekend moet ik én met de interliner (bus) én met de bus reizen, maar mijn OV is nu niet geldig wegens de vakantie. Hoe kan ik mijn OV nu het beste gebruiken? Of kan ik beter kaartjes kopen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Met het studentenreisproduct heb je tussen 16 juli en 16 augustus, nog wel de 40% korting. Het lijkt mij dus het handigst om geld op je OV-kaart te zetten en dan gewoon in te checken, dan heb de korting nog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Korting geldt dan niet. Die 40% korting krijg je alleen als je met iemand reist die een studenten OV heeft en ermee heeft ingecheckt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je die korting zowel als je incheckt met je ov als wanneer je een kaartje koopt? En zowel in de bus als in de trein? Ik heb al op de site van de ov-chipkaart gekeken, maar ik kom er niet helemaal uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie het zo ook niet staan, maar volgens mij geldt je reisproduct alleen als je hem ook gebruikt(dus incheckt.) Ook mag je normaal gesproken gratis met de bus en trein reizen, dus denk ik ook dat je met korting met de bus en de trein mag reizen. Maar dit weet ik dus niet zeker. Wel kon ik deze tekst vinden op de site:
"In je studentenreisproduct zit een kortingsproduct voor de uren buiten je vrij-reizen periode. Als je saldo op je kaart hebt staan, dan wordt in de kortingsuren automatisch de korting verrekend."
Hier staat dus ook dat je korting wordt verrekend als je je incheckt, dus maak ik hieruit op dat je je in moet checken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Okee, bedankt! Hier heb ik wel wat aan =)

Andere antwoorden (1)

Je kunt er geld op zetten of losse kaartjes kopen. Losse kaartjes zijn in de bus duurder dan het gebruik van de OV chip! Wil je dus voordeliger reizen? Dan dien je wel geld op je OV chip te zetten, dit kan bij de Primera of bij een automaat van een NS station.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat dacht ik zelf inderdaad ook al. Ik vind het allemaal maar ingewikkeld, die ov nu!
Utrecht
11 jaar geleden
Geld op je OV-chipkaart zetten en reizen op saldo is inderdaad de goedkoopste optie.
Het is in het begin inderdaad even uitzoeken, maar als student zou je dat moeten kunnen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha, dat is helemaal waar ;)