Als je een treinkaartje koopt, kun je onderweg dan nog uitstappen bij een ander station en vervolgens met het zelfde kaartje verder reizen?

Stel: je hebt 3 plaatsen: X(begin) A(station op de route) en Y(eind), kun je dan als je een kaartje hebt van X naar Y tussentijds uitstappen bij A en daar even wat eten en vervolgens met hetzelfde kaartje weer instappen en verder rijden naar Y?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.1K

Antwoorden (5)

Ja. Je betaalt voor het aantal kilometers dat je reist en niet voor het aantal stops dat je maakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat mag, je mag dezelfde dag zo vaak uitstappen als je wil op het traject. Je mag alleen niet het kaartje dubbel gebruiken. Als eenmaal het stuk van X naar A is afgelegd, mag je niet terugreizen naar X en met dat oude kaartje nogmaals dat traject naar A afleggen. Als je kaartje niet gestempeld is, is dat overigens niet te controleren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, en dat kan ook met een OV chip kaart zonder uit te checken. Je mag maar één keer de route afleggen, maar hoe lang je erover doet maakt niet uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is natuurlijk niet onbeperkt waar. Je kan je reis bijvoorbeeld niet onderbreken voor een hotelovernachting en de volgende dag weer verder reizen.
stel ik koop een dagretour
Van Sittard naar Utrecht Centraal
en ik stap onderweg uit in Den Bosch om daar een Bossche bol mee te nemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zolang je van X naar Y reist kun je onderweg zo vaak uit- en instappen als je wilt .