Hoe duur is een kaartje om met de bus van antwerpen Centraal naar het Shoppingcenter in Wijnegem te gaan?

Hoe duur is het om van Antwerpen Centraal naar het winkelcentrum in wijnegem te reizen met de bus? En kan dit met de Nederlandse OV-chipkaart? Ik heb de internetsite www.delijn.be wel gevonden, maar hierbij staan geen prijzen? Ik hoop antwoord te krijgen op hoeveel zo'n kaartje kost, en of je ook in belgië met je ov-chipkaartkan reizen? (ik heb GEEN persoonlijke ov-chipkaart, gewoon een die door verschillende mensen gebruikt kan/mag worden) Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Wat de prijzen betreft: die staan wél op de site van www.delijn.be. Kijk maar eens in het menu:
vervoerbewijzen -> types en tarieven.
(ofwel: http://www.delijn.be/vervoerbewijzen/index.htm)
Wat het kaartje kost: dat hangt ervan af aan welke soort je de voorkeur geeft en of je het in de voorverkoop koopt of (voor de soorten waar dat kan) bij de chauffeur, wat altijd duurder is.

Wat betreft de geldigheid van de OV-chipkaart: die is niet geldig in het buitenland.
"Bij internationale treinreizen kun je geen “reizen op saldo” gebruiken, behalve voor reizen naar Leer (bij Nieuweschans). In dat geval kun je kiezen tussen een gewoon treinkaartje en de OV-chipkaart.

Voor alle andere grensoverschrijdende trajecten is reizen op saldo niet mogelijk en heb je een nog steeds gewoon kaartje nodig. Er moet niet worden in- of uitgecheckt, ook niet voor aansluitende binnenlandse treinen.

Eventuele abonnementen die op de OV-chipkaart staan zijn wel geldig. Een reiziger met bijvoorbeeld een abonnement “Altijd Vrij” heeft alleen een aansluitend treinkaartje vanaf de grens nodig.

Een reiziger met recht op korting heeft een internationaal kaartje met korting nodig – voor de nieuwe abonnementen altijd 40%. Voor internationale kaartjes geldt als spits alleen tussen 4 en 9 uur ’s morgens op werkdagen, zoals voor het oude Voordeelurenabonnement.

Over het algemeen kan de OV-chipkaart worden gebruikt in de bussen van Nederlandse vervoerders, ook voor internationale reizen, al zijn er wel enkele uitzonderingen. Bij buitenlandse vervoerders kun je de OV-chipkaart in de regel niet gebruiken, al zijn ook hier enkele uitzonderingen op."
Bron: http://www.rover.nl/index.php/reizen-met-ov/buitenland/faq.html
Computoon
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt verschillende mogelijkheden, een dagpas kost in de voorverkoop 5 euro in de bus 7 euro. Als je het aantal zones weet betaal je vanaf 0,90 cent tot 1,60 in de voorverkoop in de bus zelf kun je ook een kaartje kopen uiteraard stukken duurder. Als je op de site kijkt kun je zelf bepalen welke van jou het beste van toepassing is. Er is ook een mogelijkheid per sms een kaartje te kopen
De OV chipkaart is alleen geldig in nederland.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! En hoe weet ik dan hoeveel zones dat zijn? Alvast bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kun je beter vragen als je het kaartje koopt, de loketbediende heeft daar een overzicht van.
Je kan voor 2 Euro met de tram of de bus deze
reis maken, doch nkan je ook gebruik maken van
een 10-rittenkaart tegen de prijs van 9 euro die te
verkrijgen is in alle boek-krantenwingkels.