Loop ik het risico dat mijn jaarabonnement niet meer geldig is als Syntus straks failliet is?

Syntus staat op het randje van faillissement. Loop ik het risico dat mijn jaarabonnement niet meer geldig is als Syntus straks failliet is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb mijn abonnement bij Syntus gekocht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De concessieverlener, de provincie dus, bepaalt in de concessie in het algemeen welke vervoerbewijzen de vervoerder moet accepteren. En de provincie wil vast noet dat alle reizigers met een nog geldig abonnement ineens een nieuw abo moeten kopen. Dus geen reden om je zorgen te maken, je abonnement blijft geldig, ook als er tussentijds een nieuwe vervoerder komt als Syntus failliet zou gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee als dat al het geval is dan wordt je abbo omgezet naar een nieuw bedrijf zei leveren tenslotte een product aan het vervoerbedrijf niet aan jouw
in feite zal het vervoerbedrijf je abbo dan moeten omzetten als is het dan misschien weer een heel simpel abbo op papier.
11 jaar geleden
Zo snel zal Syntus niet failliet gaan, dus het is allemaal hypothetisch. Daarnaast zijn alle vervoersgebieden aparte bv's en houd Syntus in december op in de Achterhoek. Maar zo stellig als het eerste antwoord aangeeft is het denk ik niet.

Als je een Syntus-trajectkaart voor de trein hebt gekocht, is dat geld naar Syntus gaan. Een nieuwe vervoerder die opeens het vervoer over zal moeten nemen zal ook geld willen zien. Maar dit is waarschijnlijk allemaal vastgelegd in de concessieovereenkomst met de provincie. Een nieuwe vervoerder zal de kaarten moeten accepteren.

Arriva gaat in december rijden en ik vermoed dat zij de lopende Syntus-kaarten moeten accepteren. Misschien krijgen ze dan daar weer geld voor van Syntus. Dan wordt het interessant als ze voor die tijd failliet gaan en kom je tot de essentie van je vraag. Maar ik verwacht ' dat het wel goed komt'.